Šlo o první tragickou nehodu v tomto místě, říká šéf dopravní policie Jiří Prouza

Čtenáři se většinou shodovali v tom, že křižovatka, kde se nehoda stala, je nebezpečná a nepřehledná. Proto jsme je vyzvali, aby v komentářích na facebooku navrhli, jak by se podle nich toto místo mělo změnit, aby k podobným tragédiím nedocházelo. „Před křižovatkou z obou stran chybí jakékoli upozornění, že je tam „horizont“. Je to naprosto nepředvídatelný úsek. Pokud před vámi někdo jede, musíte úplně zastavit,“ uvedla Klára Pichová, která navrhla výrazné značení a upozornění na snížení rychlosti.   Další čtenáři například navrhovali připojovací pruh, zrcadlo, pokácení některých stromů, semafor, retardér, kruhový objezd či snížení rychlosti na padesát kilometrů v hodině. Další se shodují v tom, že stačí jezdit přiměřenou rychlostí, což u motorkářů často neplatí. „Je nutné jezdit bezpečně a předvídat, u motorek to platí čtyřnásobně,“ myslí si čtenář Johnny Hejna. A co po nehodě říká Jiří Prouza, šéf Dopravního inspektorátu Policie ČR v Trutnově? Jak to vidí dopravní policie? Uvedené místo s danou křižovatkou se dle zjištěných statistických dat nijak výrazně neliší od obdobných míst na silnici první třídy. (viz. přiložená příloha se statistikou) Přistoupíte k nějakému opatření, které by tento prostor udělal bezpečnější? Na základě naši iniciativy došlo v minulém roce ze strany Ředitelství silnic a dálnic k revizi dopravního značení na silnicích první třídy v okrese Trutnov. Z výsledku revize provedené projekční firmou vzešel mimo jiné návrh na úpravu dopravního značení této křižovatky. S případným dotazem týkající se termínu realizace této změny je třeba se obrátit na Ředitelství silnic a dálnic. Je silnice dobře a dostatečně značená dopravními značkami? Za správnost a rozsah dopravního značení odpovídá zejména správce komunikace. Použité dopravní značení je standardní, jako na obdobných místech silnic první třídy. Přesto, jak jsem již uvedl, dojde zde k dalšímu doplnění a úpravám dopravního značení. Mezi návrhy čtenářů bylo i vybudování kruhového objezdu. Byla by možná i tato varianta? Neuvažuje se o tom? Uvedená křižovatka je vzhledem ke své poloze mimo obec, na horizontu a s ohledem na nízkou intenzitu dopravy připojované komunikace nevhodná k realizaci okružní křižovatky. A co značka na snížení rychlosti na 50 kilometrů v hodině a umístění rychlostního radaru? Z výsledků revize, o které jsem mluvil výše, také vzešel návrh na snížení rychlosti na 70 kilometrů v hodině pro oba směry. V daném místě není ve většině případů kolizních situací problém s dodržováním maximální povolené rychlosti, ale s přizpůsobením rychlosti. Nelze všechny situace na pozemních komunikacích řešit omezováním rychlosti nebo umisťováním rychlostních radarů. Řidič musí přizpůsobit jízdu aktuální dopravní situaci, zejména musí být schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na jakou má rozhled. Dané místo může být za určité situace nebezpečné i při třicetikilometrové rychlosti, přestože je zde například povolená maximální rychlost 90 kilometrů v hodině. Existuje statistika, že by v tomto místě byl zvýšený výskyt dopravních nehod, a to i těch tragických? Upozorňuji, že v těchto místech není žádná tragická nehoda zaznamenána (viz přiložená příloha se statistickými daty). Z námi vedené statistiky vyplývá, že u evidovaných nehod na tomto místě nedošlo ani v jednom případě k nedání přednosti v jízdě. Naopak ze statistiky je zřejmé (devět případů ze čtrnácti), že příčinou nehod na tomto místě je zejména nedodržování bezpečné vzdálenosti za vpředu jedoucím vozidlem. Pomůže vůbec nějaká změna, když se na silnicích často pohybují řidiči, kteří nedodržují žádná pravidla a někteří jezdí pod vlivem alkoholu? Omezení daná dopravním značením a stavební úpravy nemohou být iniciovány pouze z důvodu toho, že někteří řidiči nedodržují pravidla silničního provozu. Naopak takové opatření omezí ty, kteří tato pravidla dodržují. Od smrti motorkáře uplynulo jen několik dní. Zjistili jste už, co bylo příčinou této nešťastné nehody?Příčina a další skutečnosti jsou předmětem probíhajícího vyšetřování. Statistické vyhodnocení nehodovosti v silničním provozu na vybrané lokalitě Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.czFoto: Policie ČR  

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek

Nahoru

Kalendář akcí

« 2025 »
« srpen »
  Po Út St Čt So Ne
31         1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
33 11 12 13 14 15 16 17
34 18 19 20 21 22 23 24
35 25 26 27 28 29 30 31

banner-v1.giffacebook.jpginstagram.jpg

Počasí Trutnov
 

banner-app-f.jpg