Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Důvodem je, že sdružení stavebních firem Eurovia, Metrostav a Swietelsky podmínečně odstoupilo od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD). Po námitkách a řadě výhrad ekologů ze Spolku Děti Země jde o další zádrhel v pokračování této stavby. Zmíněný úsek za více než dvě a půl miliardy měl být dokončen v roce 2022, dálnice však končí v Hradci Králové. Sdružení firem si stěžuje, že ŘSD jim dosud nepředalo staveniště, které podle něho není v souladu s uzavřenou smlouvou. Kromě toho za uplynulou dobu údajně došlo k cenovému nárůstu vstupních surovin a služeb. Doručením oznámení o odstoupení začala běžet dvoutýdenní lhůta, během níž lze podle smluvních podmínek vzít výpověď zpět. Pokud se situaci podaří během této doby změnit, firmy začnou stavět. Pokud k tomu nedojde, nabude výpověď účinnosti. Jak nám sdělil starosta města Ivan Adamec, tuto novinku zná pouze z mediálního prostoru. „Jsem v Praze, tak se zeptám ministra, co o tom ví, případně budu ve čtvrtek interpelovat, pokud mě někdo nepředběhne. Je to každopádně překážka, která mě mrzí, že se vyskytla. Budu zjišťovat, kde je pravda," řekl nám starosta a poslanec Parlamentu ČR. Tyto zádrhele mohou mít vliv na naděje města Trutnova, že dálnice na jeho okraji bude zahájena v roce 2020 a dokončena za tři až čtyři roky. Tento optimistický termín zazněl při veřejném jednání v srpnu minulého roku v Trutnově. Jeho součástí byla také vizualizace úseku vedoucího u města, na jehož trase je navrženo celkem 13 mostů o délce větší než sto metrů, dva tunely a tři mimoúrovňové křižovatky. Délka této stavby je 20 kilometrů a 175 metrů. Napojení je severně od obce Střítež. Tento úsek má stát podle odhadů zhruba 15 miliard korun. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek