ŠKOLNÍ MATRIKA
Evidence dětí, žáků a studentů, kterou
vedou v souladu s § 28 zákona č. 561/2004
Sb., v platném znění, a vyhláškou č.
364/2005 Sb., v platném znění, školy a školská zařízení zařazené v rejstříku Š a
ŠZ.
Vedení školní
matriky musí být zajištěno tak, aby obsahovala všechny stanovené údaje a umožňovala předávání dat v požadovaném tvaru
(individuální, resp. agregovaná data). Podmínkou je, aby vedené - předávané údaje byly v souladu se závaznými
číselnými standardy, tj. státními i resortními číselníky, předepsanými datovými formáty
apod.
Pozn.:
Soulad se závaznými číselnými standardy lze zajistit aktualizací stávajících evidenčních programů na verze, které
splňují požadavky na vedení školních matrik a předávání údajů z nich, nebo pořízením nových evidečních programů.
SUBJEKTY A PŘEDÁVANÉ ÚDAJE ZE ŠKOLNÍCH MATRIK
Školy poskytující stupeň
vzdělání
Základní školy (včetně málotřídních ZŠ), střední školy, konzervatoře a
vyšší odborné školy předávají ze školních matrik individuální údaje o každém žákovi (studentovi)
v předepsané struktuře. Rozsah, forma, způsob a termíny předávání těchto údajů jsou stanoveny v příloze č. 1
výše uvedené vyhlášky.
Individuální údaje jsou předávány přímo
na server stanovený MŠMT. Škola po úspěšněm importu individuálních dat překontroluje vygenerované sestavy, opraví nebo
okomentuje zjištěné nesrovnalosti a sestavu odešle správnímu úřadu. Následně potvrdí na výtisku sestavy správnost dat a
podepsaný výtisk odešle rovněž správnímu úřadu.
Školy neposkytující stupeň
vzdělání a školská zařízení
Pro mateřské školy, základní umělecké školy, jazykové školy
s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení se způsob předávání agregovaných údajů ze školních
matrik a další dokumentace nemění (budou je i nadále předávat ve formě statistického výkazu, pomocí inrternetové
aplikace). Rozsah, forma, způsob a termíny předávání těchto údajů jsou stanoveny v příloze č. 2 výše uvedené
vyhlášky
TERMÍNY
A HARMONOGRAM PŘEDÁVÁNÍ ÚDAJŮ ZE ŠKOLNÍCH MATRIK
- základní sběr (k rozhodnému datu 30. září)
- aktualizační sběr (k rozhodnému datu 31. března)
Sběr dat probíhá na serveru https://matrika.uiv.cz/MatrikaS. Škola
musí data s doplněnými požadovanými komentáři odeslat správnímu úřadu stiskem tlačítka „Odeslat“ ve volbě „Odeslání
SÚ“. Před odesláním překontroluje správnost údajů na sestavě výkazu. Analyticko-statistický odbor MŠMT je
oprávněn požadovat po škole opravu a zaslání opravených dat nebo upřesnění komentářů.
Pozn.:
Na zkušebním serveru https://profa.uiv.cz/matrikas je možno
testovat předávání datových souborů ze školních matrik.
MŠMT, odbor analyticko-statistický 65, upozorňuje školy na nutnost při každé příležitosti aktualizovat kontaktní údaje pro sběr ze školních matrik na adrese https://sberdat.uiv.cz/login/.
Případné dotazy (s uvedením IZO školy)
lze zasílat na adresu matrika@uiv.cz.
Příloha: