Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Hlavný výkres regulačního plánu Nové Dvory (pro zvětšení klikněte sem).Právě jeho ateliér Atip připravil návrh tzv. regulačního plánu, který určuje, kde se můžou stavět domy, kde by měly vést silnice či kde má být zeleň (viz. rámeček). „Tisíc obyvatel, to není málo. Proto bylo potřeba nastavit nějaká pravidla, odborně řečeno regulativy,“ říká v rozhovoru pro Trutnovinky.Jak by měla Dvoračka vypadat? Bude to vilová čtvrť?Záměr byl takový, že by to měla být individuální zástavba městského charakteru s vesnickým nádechem. Je víc kladený důraz na rozlohu pozemků, aby byly větší než 1000 metrů. Je to jiný projekt než například na Červeném kopci, který je správně nastavený pro individuální bydlení městského bytu. Nové Dvory jsou spíš pro rekreačně městský typ bydlení.Mohou tam být i jiné stavby než rodinné domy?Uvnitř území, ve vlastním centru, je možné stavět jakési bytové objekty, aby bylo možné motivovat investory ke stavbě nezbytných služeb a Nové Dvory nebyly jen satelitní vesnicí. Pokud tam bude někdo chtít stavět vícepodlažní objekt, tak jedině za předpokladu, že v přízemí budou obchody a služby, které by kapacitně obsáhly celé území, aby obyvatelé Nových Dvorů nemuseli pro každý rohlík do Kauflandu.Povede přes Dvoračku nová silnice mezi Poříčím a Horním Starým Městem?Stejně jako v územním plánu, i tady je zatím zakreslená jako územní rezerva. Myslíme si, že postupem času i dnešní kritici nové silnice přijdou na to, že je nejen pro Trutnov jako celek, ale i pro lidi, kteří na Nových Dvorech bydlí důležitá. To území je dnes těžko napojitelné k ostatnímu městu, když tam bude ještě dalších osm set lidí, tak bude mnohem větší tlak na kvalitní napojení. I případná dálnice by pak pro obyvatele území měla znamenat výhodu.Výkres dopravní situace Nové Dvory (pro zvětšení klikněte sem).Jak by měly vypadat silnice uvnitř vilové čtvrti?Dopravní infrastrukturu jsme se snažili udělat tak, aby byla co nejrovnoměrnější a nevznikaly extrémní zátěže jednotlivých dopravních uzlů, nebo na některých místech. Prostě aby všechna auta nejezdila kolem jednoho domu, jednou ulicí.Není kruhový objezd, plánovaný v místě označovaném jako Na Váze, až moc velký?Technicky odpovídá počtu aut, která tam budou při plné zastavěnosti lokality Nové Dvory jezdit. Jeho velikost umožňuje, aby nebyl městským kruhovým objezdem zaplněným asfaltem. Naopak, uvnitř může být vzrostlá zeleň, jako to známe třeba z Francie. Bude se jakoby projíždět kolem, takový kruhový objezd v krajině a v této velikosti nebude vyvolávat negativní pocit.Trutnované chodí na Dvoračku na vycházky, oblíbili si ji i cyklisté. Zůstane možnost sportovního vyžití i při úplném zastavění rodinnými domy?Dvoračka bude pořád centrem jakési vesnické atmosféry. Ve vilové zástavbě je například plánovaná trasa pro pěší a cyklisty s napojením na Rýchory, která nebude v přímém kontaktu s autodopravou. Také šířkové parametry dalších komunikací jsou takové, aby tam ke střetům cyklistů či pěších s dopravou docházelo minimálně. Území rovněž definuje zelené plochy uvnitř obytných bloků a sportovní plochy. Například v místě, kde se ještě kdysi lyžovalo a byl tam vlek, by se mohla obnovit nějaká sportovní aktivita, stálo by to určitě za to. Podrobněji se lidé mohou podívat na internetové stránky města, kde najdou jako součást regulačního plánu nejen výkresy o silnicích, ale i cyklostezkách či trasách pro pěší. Dá se z toho vyčíst, které trasy budou preferované pro běžkaře, které pro chodce či jak se lokalita bude dopravně obsluhovat. Co když se časem budou měnit priority lidí?Je jasné, že tu lokalitu může ovlivňovat čas, že časem bude jiná, než je dnes. Všichni si musí uvědomit, že územní plánování se dělá na dvacet, třicet let dopředu. Dělá se proto, aby tam například uprostřed trasy na Rýchory najednou nevyrostl dům. Pozemky na Nových Dvorech nejsou ve vlastnictví města, devadesát procent jich je soukromých. A soukromníci mají vlastní představy. Nebýt regulačního plánu, každý by si stavěl podle sebe a nikdo by neřešil, jak se tam lidé dostanou auty, jak se odvezou odpadky či jak se bude odklízet sníh. Regulační plán je prostě nezbytný dokument, aby to území bylo použitelné pro všechny. Pavel Cajthamlpavel@trutnovinky.czDalší podrobnosti na www.trutnov.cz
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek