Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Do Trutnova přijel speciální vlak během dne několikrát. Vždy táhl sedmičku historických vagónů napěchovanou cestujícími. Další stovky lidí ho netrpělivě vyhlíželi přímo na hlavním nádraží. Typický kouř z komína a nezaměnitelné houkání si užili opravdu naplno. Strojvůdci totiž právě v Trutnově do parní lokomotivy doplňovali vodu a uhlí.Zatímco vagóny stály na druhé koleji, Velký bejček zajel do depa. Návštěvníci tak mohli na vlastní oči vidět parádní představení. Parádní lokomotiva z roku 1922 totiž potřebuje k provozu hodně uhlí, a ještě mnohem více vody. Strojvůdci a technici předvedli, jak se s problémem vypořádat. Uhlí naložili do tendru speciálním nakladačem, vodu načerpali hadicemi.Pozornost ale přitahovaly i další exempláře. Například z moderních drážních vozidel zaujal luxusní vagón s bistrem. Ze speciálních vozidel lákaly třeba stroje s frézami pro zimní údržbu kolejí. Z předchozích let osvědčenou atrakcí se opět stala možnost usednout do strojvůdcovských kabin většiny vystavených lokomotiv. Zájem byl rovněž o unikátní pohled na podvozek vagónů.Den železnice v Trutnově vyšperkovali také železniční modeláři, sběratelé škodovek, příznivci vojenské historie a záchranáři, kteří předvedli zásah u simulovaného střetu vlaku s osobním autem. Součástí byly rovněž muzika a občerstvení. Pavel Cajthamlpavel@trutnovinky.czFoto: Miloš Šálek
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek