Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Emailem zkontaktuje prodávajícího, který mu ve většině případů lámanou češtinou sdělí, že se kvůli práci musel odstěhovat zpět do Anglie, kde je přihlášení českého vozu velmi nákladné. Dosud neznámý „podvodník“ využívá různé emailové adresy, které pravidelně zaměňuje. Po vyměnění několika emailů, fotografií, smyšlených informacích o vozidlu i majiteli, pachatel vždy požaduje zaslání poloviny kupní ceny vozu na jeho účet. „Zjistili jsme, že účty jsou zřizovány u bank na území Evropské unie převážně v Anglii, Irsku, Kypru či Řecku. Tyto účty mají krátkou dobu trvání. Jsou určeny pouze k obdržení finančních prostředků za „údajný“ prodej vozidel v dané době,“ uvedla policejní mluvčí Šárka Pižlová. Prodejce se vždy snaží vzbudit důvěru ve standardní postup a zašle kupujícímu kopii cestovního pasu Velké Británie na smyšlené jméno Ruben Stephen. „Specializovanou technikou jsme na této kopii dokladu zjistili několik nesrovnalostí. Například to, že fotografie je složená z několika různých portrétů a neodpovídá zřejmě pravému majiteli cestovního dokladu. Dalším nedostatkem je podpis na dokladu, který se na první pohled neshoduje se jménem, na které byl pas vystaven. Pokud by někomu byl tento doklad předložen, okamžitě by měl ukončit komunikaci a kontaktovat nejbližší policejní služebnu,“ upozorňuje mluvčí. Další fintou je to, že prodávající nabízí místo prohlídky auta jeho přepravu s tím, že ho kupující může vrátit a zpět dostane peníze, které předem zaplatil. „Nikdy se však ještě nestalo, že by přepravní společnost automobil doručila ani to, že by byly někomu vráceny nemalé finanční prostředky, které kupující do nákupu vložil,“ dodala Šárka Pižlová. To se týká také všech dosavadních devíti případů. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz Foto: Policie ČR
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek