Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Barevným domkům byly adresovány otázky:V kolik hodin, jak a proč se to stalo?, Co se dělo potom? Kdy bylo vyhlášeno pátrání?, Proč byla policii událost nahlášena okolo 18. hodiny, když se klienti ztratili už v 16 hodin?, Zapojili se do hledání klienta i vaši pracovníci?, Kdy a kde byl nalezen?, Hlídal klienty někdo při vycházkách? Budete dělat nějaká opatření, aby se už podobná věc neodehrála? Jaká?, Dá se podobnému případu nějak zabránit?, Už se někdy Barevným domkům něco podobného stalo? Čeká pracovníky, kteří klienty na procházce doprovázeli a mají za ně odpovědnost, nějaký postih? Jaký? Odpovědí jsme se dočkali pouze minimálně. „K otázkám jsme se rozhodli nevyjadřovat, jedná se o interní záležitost organizace,“ sdělil nám pracovník vztahů k veřejnosti Vojtěch Tomeš z Barevných domků. Pouze konstatoval, že se klienti ztratili, když se v doprovodu asistentů vraceli společně s dalšími z každodenní procházky. Podle něj po tomto zjištění došlo k neprodlenému zabezpečení ostatních klientů a zahájeno pátrání, kterého se zpočátku zúčastnili zaměstnanci a následně i policie. „Vzhledem k povinnosti ze zákona o sociálních službách, poskytovat službu tak, aby byla pro klienty co nejméně omezující, je při přijímání opatření nutná ještě hlubší analýza rizik vycházejících z poskytování služby a individuální vymezení potřebnosti náležitého dohledu,“ prozradil vedoucí sociální služby Petr Jakl. Jak dále uvedl, přesto je možné rizika pouze minimalizovat a při zachování lidských práv klientů nelze podobnou situaci do budoucna vyloučit. Podobná situace se již prý v minulosti v organizaci stala. „Na jejím základě byla vytvořena pravidla pro zvládání nouzových a havarijních situací tohoto typu. Podle těchto pravidel zaměstnanci postupovali,“ dodal Tomeš. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz Ilustrační foto: Miloš Šálek
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek