Nablýskaní krasavci aneb Přehlídka automobilů Škoda nadšenců z Reincars

Ta je den co den s láskou opečovává a jak nám řekl Radek Meduna, reinkarnuje. Proto se toto volné sdružení, které při muzejní noci tyto krasavce vystavilo u Muzea Podkrkonoší, jmenuje Team Reincars. A bylo se skutečně na co koukat. Automobily, z nichž mnohé jsou vyrobené před téměř šedesáti i osmdesáti lety, vypadaly, jako kdyby zrovna vyjely z výrobní linky. Naleštěné karoserie i doplňky, čisté motory, „vystajlované“ interiéry, zkrátka nezapomenutelná podívaná. „Snažíme se ctít původnost a dobu, kdy se auta vyráběla. Žádné novodobé vymyšlenosti, ale vozy v takovém stavu, v jakém byly na začátku. Prostě, děláme to co nejpoctivěji,“ prozradil kouzlo veteránů Meduna z Reincars, jehož součástí je i muzeum. Ten potvrdil, že název má připomínat reinkarnaci automobilů. Sedm nadšenců pro automobily Škoda se schází prakticky denně. „Scházíme se po práci. Dáme si kafe a pracujeme na tom, co nás baví,“ uvedl a doplnil, že veterán vypadá tak, kolik se mu věnuje času. Pak je radost se na něj nejen dívat, ale také v něm jezdit. „Na veteránech nejde nic uspěchat, všechno se dělá v klidu a zvolna,“ říká a ukazuje na svůj zelený vůz Škoda 1100 MB z roku 1968.   „Je v provedení De Luxe, což znamená, že je trochu lépe vybavené a navoněné, než ostatní. Zajímavostí toho auta je, že má původní a pěkný lak. V tmavě zelené barvě v kombinaci se světlým interiérem je to hezké auto na koukání a i v současném provozu vypadá dobře,“ usmívá se Meduna a ukazuje i na ostatní vystavené vozy, které jsou podle něj všechny něčím zajímavé. To moje auto mělo například ještě úzký zadní sloupek předtím, než se začala vyrábět Škoda 100 s širším sloupkem a je proto sběratelsky cenné. Hned vedle stála modrá Škoda z první výrobní série z roku 1964, a i když vypadá obyčejně, je to hezké auto. Prostor u muzea zdobila skutečná krasavice. Červená Škoda Felicia s odklopnou střechou coby kabriolet z roku 1961. „Je to vůz pro ty, kdo mají rádi vítr ve vlasech, s hezkým interiérem a výkonným motorem,“ prozradil nadšenec a upozornil, že hodně sběratelsky cenná je Škoda Octavia TS 1200 z roku 1962, která má na dveřích závodní číslo. „Je to sportovní model, jezdily se s ním rallye.“ Cenný vůz je i Š445 Spartak z roku 1958. „Je to auto, které se renovovalo do posledního šroubku, a při tom se použily ty nejlepší materiály," říká Meduna. V průběhu podvečera dorazily nejcennější, ještě starší a krásné vozy, jako například letité Aero s odklopnou plátěnou střechou, Škoda Rapid z roku 1935 či Tudor z roku 1949. A proč nadšenci z Reincars propadli právě automobilům Škoda? „Polovina z nás už s nějakým autem Škoda jezdila, doma měla a má s ním spojené vzpomínky. Tak jsme chtěli mít ucelenou sbírku všech typů škodovek. Kromě asi dvou předválečných typů máme všechny modely těchto vozů, kdy se začaly jmenovat Škoda,“ vysvětlil Meduna a upozornil, že nejsou členem žádného veteránského organizovaného klubu. „Všechna auta, která máme, mají normální poznávací značku, jezdí v běžném provozu a rozhodně se v něm neztratí. Právě naopak,“ dodal, zatímco vedle stojící Daniel Říha připomíná, že Reincars je na trutnovské scéně šestým rokem. Hynek Šnajdar hynek@trutnovinky.cz Foto: Miloš Šálek    

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek

Nahoru

Kalendář akcí

« 2025 »
« srpen »
  Po Út St Čt So Ne
31         1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
33 11 12 13 14 15 16 17
34 18 19 20 21 22 23 24
35 25 26 27 28 29 30 31

banner-v1.giffacebook.jpginstagram.jpg

Počasí Trutnov
 

banner-app-f.jpg