Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Má veřejnost zájem o elektrokola? Naše firma se elektrokolům věnuje od roku 2008 a od té doby jde zájem neustále nahoru a tento trend předpokládám ještě v několika dalších letech. Elektrokolo je zcela nový produkt, který výrazným způsobem zvyšuje kvalitu života svým uživatelům. Než bude mít elektrokolo doma většina lidí, ještě nějakou chvíli potrvá, jsem ale přesvědčen, že v budoucnu bude elektrokol více než běžných kol. Nacházející si cestu k elektrokolům i „obyčejní lidé“ nebo jsou záležitostí pro fajnšmekry? Naopak, ti „obyčejní lidé“ jsou uživateli elektrokol od začátku. Elektrokolo je totiž opravdu pro každého. Srovnává výkonnostní rozdíly mezi partnery nebo v rámci skupiny, přináší více zážitků a radosti z jízdy na kole, protože dost výrazně rozšíří váš akční rádius při cyklo výletech či dovolených. Je to výborná kompenzační a rehabilitační pomůcka pro lidi se zdravotními či pohybovými omezeními. Dokonce je to i vynikající prostředek pro trénink, hubnutí a vstupní brána do aktivního života pro lidi, kteří se jinak pohybu brání. Stačí se jednou svést a už se vám nechce přestat. Jaká elektrokola se v dnešní době prodávají? Které typy jsou nejprodávanější? Nejvíce se určitě prodá dámských modelů. Co do množství stále vedou ekola městská s nízkým nástupem pro starší zákaznice. Hned po nich jsou to krosová (turistická) elektrokola. A v posledních pár letech se začala výrazně více prodávat elektrokola horská včetně celoodpružených speciálů do náročného terénu. Důležitým kritériem při nákupu bude určitě cena. Kolik peněz si váš zákazník musí připravit? V naší nabídce máme elektrokola v ceně od dvaceti do cca sto tisíc. Nejlevnější modely jsou zcela dostačující na dojíždění po městě a okolí. Na elektrokolech v ceně od třiceti tisíc se už dá slušně výletit, no a modely se středovým pohonem za 45 tisíc a více nabízí parádní svezení s velmi vysokým výkonem. S jakými dotazy ohledně elektrokol se nejčastěji v prodejně setkáváte? Zákazníci se nejčastěji ptají na to, jak daleko dojedou na jedno nabití a jaká je životnost baterie. Odpověď na první otázku je hodně individuální, protože záleží na mnoha okolnostech počínaje typem kola (pohonu), kapacitou baterie a hmotností jezdce, přes to v jakém terénu a s jakou mírou asistence budu jezdit až po technický stav kola a povětrnostní podmínky. A je toho ještě více. Co se týká životnosti baterie, tak ta se udává v nabíjecích cyklech a většinou to bývá minimálně 500, většinou ale okolo 1000 dobití. Nicméně kapacita baterie postupně klesá od začátku životnosti, a tak za několik let ujedete na jedno nabití třeba jen poloviční vzdálenost, než když je elektrokolo nové. Je téměř nereálné dosáhnout takového množství dobíjecích cyklů, které se uvádí. Jak dlouhé trasy se tedy na elektrokole dají podniknout? Jak už jsem řekl, je to dost individuální, ale průměrné kolo v ceně okolo 35 tisíc s nákladem cca 80 kg zvládne v kopcovitém terénu, jako máme tady v Podkrkonoší, bez problému minimálně 70 kilometrů. Když někde na vyjížďce dojde kolu „šťáva“, jak velký problém to představuje? Na elektrokole lze šlapat jako na běžném jízdním kole bez jakéhokoliv odporu. Rozdíl je jen v hmotnosti, protože elektrokolo váží cca od 18 kg nahoru. Takže velký problém to není, ale je to samozřejmě o poznání větší dřina než s asistencí motoru. Kdybyste měl uvést tři hlavní důvody, proč jezdit na elektrokole, které by to byly? To je hodně individuální, každý má své potřeby, z nichž mohou vyplývat důvody pro pořízení elektrokola. Když to ale zobecním tak bych řekl, že elektrokolo zásadně zvyšuje kvalitu života a přináší nové zážitky a doslova radost z jízdy na kole, ať už jste trénovaní sportovci nebo jste právě „vstali z gauče“. Kolik toho najezdíte na elektrokole vy sám? Třeba minulý rok jsme s kolegy vyrazili za vysokohorskou elektro-cykloturistikou do rakouských Alp. Nebo jsme s partnerkou a naším ročním synem, kterého jsem vozil ve vozíku za sebou, projezdili celé Orlické hory. Byli jsme na Kralickém Sněžníku a Pradědu anebo si dali třídenní puťák z Úpice na Ještěd. S elektrokolem jsme i bez fyzické přípravy každé ráno s chutí vyjeli a jen si užívali radost z jízdy, krásné výhledy a pohodový čas strávený v přírodě. Michal Bogáň michal@trutnovinky.cz foto: archiv Lukáš Bárty
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek