Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek
Trutnovský bikepark se nachází v městském lesoparku poblíž běžecko-lyžařského areálu Paradráha. Přestože se rozkládá na poměrně malém prostoru, nabízí spoustu zábavy. Je zaměřen na techničtější jízdu s mnoha skoky a klopenkami. FR a DH komunita zaručeně ocení velmi pestré spektrum lajn od houpavých začátečnických až po dráhy pro zkušené borce beze strachu. „Všestrannost je opravdu největší chloubou našeho parku,“ potvrzuje Daniel Tamchyna z oddílu Krakonošových jezdců, kteří si Vlčku vzali pod svá křídla.Dan je jedním ze tří mušketýrů - ti další dva jsou Pavel Němec a Miroslav Kulda, kteří v roce 2012 vyrazili na kopec a pustili se do budování překážek. Jejich počínání však předcházela dohoda s Lesy a parky města Trutnova i městem samotným, které sjezďáckým nadšencům oficiálně umožnilo stavbu trailů. „Předtím tam bylo jen pár ilegálně postavených skoků. Dnes z těch původních zůstaly asi tři,“ vzpomíná Dan, jak Vlčka vypadala před pěti lety, kdy se započala éra extrémního bikingu v Trutnově. Za těch pět let se část lesa u silnice ve směru na Starý Rokytník neuvěřitelně změnila a bikeři si svou zručnost mohou vyzkoušet na dřevěných lávkách, dropech, klopenkách, až desetimetrových skocích, boulích, nechybí tu ani divácky atraktivní pasáž z kamenů… Inspiraci ke stavbě čerpali „Danone“ a spol. z internetových videí promovaných bikerů. Ne všechno jim ale šlo převést do trutnovské reality. „Viděli jsme třeba pecka překážku, ale pak jsme přišli na ten náš malý kopec a zjistili jsme, že ji tam prostě nenarveme,“ vysvětluje, jak postupně zjišťovali, co se na Vlčku hodí a co je pro ni zcela pasé. Překážku od překážky se zlepšovalo i provedení práce, ubývalo stavebních omylů a kvalita parku se zvyšovala. „Když teď stavíme něco nového, většinou se nám to povede hned napoprvé,“ pochválí se. V současnosti disponuje bikepark sedmi různými lajnami, které se liší jak obtížností, tak charakterem. „Dráhy jdou ale mezi s sebou různě kombinovat, takže záhy úplně bez problémů uděláš i deset tratí,“ poukazuje Dan Tamchyna na možnosti křížení, které umožní jezdcům odjet třeba druhou půlku trailu po jiné stopě. Letos plánují Krakonošovi jezdci přidat ještě několik překážek a některé tratě se dočkají rozšíření formou jakéhosi rozdvojení. „Chceme to udělat zajímavější pro bikery, kteří jedou jeden trail za sebou, aby třeba měli šanci toho druhého předjet jinou částí.“ Tyto úpravy zároveň povedou k zaplnění posledního volného místa v aktuálně vymezeném prostoru pro bikepark. „Co nám ta vrstevnice nabídla, to jsme využili. A myslím, že stoprocentně,“ přikyvuje hlavou Dan. Vlčka se tak ocitne na prahu, co bude dál. Varianty na eventuální rozšíření do jiné části lesa by se zřejmě našly, ale to je hudba budoucnosti a nějaké další dohody s městem. „My se teď soustředíme jen na stávající traily, protože za ty roky nám spousta překážek posedala, některé jsou dřevěné a začínají hnít, musíme je opravit a tak dále,“ vykládá Dan, co také bude náplní letošních brigádách. Velká pozornost je věnována především „flow“ sekci, která je pro park stěžejní lajnou. Na tomto trailu totiž začínají všichni bikeři. „Proto si ho pipláme, aby ho dokázal sjet úplně každý,“ tvrdí Dan. Doménou parku je, že má sjezďácký potenciál jak pro úplné začátečníky, tak jsou tady těžké traily, kde už jezdci musí skutečně ukázat, že něco umí. To nejlepší lze každoročně shlédnout při závodě Vlčka Trails. Park je volně přístupný všem. Michal Bogáň michal@trutnovinky.cz foto: Miloš Šálek
Trutnovinky na našem serveru
Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek