Žádost o povolení k předčasnému užívání stavby.
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
3. Pojmenování (název) životní situace
Žádost o povolení k předčasnému užívání stavby.
4. Základní informace k životní situaci
Stavební úřad může na žádost stavebníka vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby, neohrozí to bezpečnost a zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Stavebník.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Stavební úřad může na žádost stavebníka vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby, neohrozí to bezpečnost a zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí. U stavby prováděné dodavatelsky stavebník k žádosti připojí dohodu se zhotovitelem stavby, obsahující jeho souhlas, popřípadě sjednané podmínky předčasného užívání stavby; u ostatních staveb navrhne stavebník podmínky předčasného užívání stavby v žádosti.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podání žádosti na příslušném formuláři doloženém přílohami poštou nebo na podatelnu Městského úřadu v Trutnově, Slovanské náměstí 165, 54116 Trutnov (včetně příloh), příp. odesláním elektronickou poštou na adresu podatelna@ trutnov.cz (přílohy následně doručit osobně na podatelnu nebo odbor výstavby Městského úřadu v Trutnově, a nejdéle do tří dnů je nutné své podání podepsat na odboru výstavby Městského úřadu v Trutnově).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Trutnov, Odbor výstavby, oddělení územního řízení a stavebního řádu, Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Městský úřad Trutnov, Odbor výstavby, Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov, u referentů oddělení územního řízení a stavebního řádu, v úřední dny pondělí a středa od 08:00 do 17:00.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Podání žádosti o povolení předčasného užívání stavby včetně příloh uvedených v § 123 stavebního zákona a příloh uvedených v příloze č. 13 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, v platném znění.
Nechá-li se žadatel zastupovat, předloží jeho zástupce plnou moc podle § 33 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, dále jen "správní řád".
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o povolení předčasného užívání stavby na formuláři, jehož obsahové náležitosti stanoví prováděcí právní předpis v příloze č. 13 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, v platném znění. Žádost musí být doložena přílohami uvedenými v části B formuláře.
Tento formulář lze získat na Městském úřadu Trutnov, Odboru výstavby, Slovanské náměstí 165, Trutnov nebo je možné si jej stáhnout z webových Městského úřadu Trutnov www.trutnov.cz.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vydání rozhodnutí o povolení předčasného užívání stavby upravuje zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění. Poplatek je možné uhradit v hotovosti v pokladně na Městském úřadu v Trutnově, složenkou nebo bankovním převodem.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty se řídí stavebním zákonem a správním řádem.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Účastníkem řízení je stavebník, zhotovitel stavby a vlastník stavby.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-----
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost o vydání povolení k předčasnému užívání stavby s ověřeným elektronickým podpisem lze podat na elektronickou adresu podatelna@trutnov.cz, přílohy následně doložit osobně na podatelnu nebo zaslat poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí je možné podle § 83 správního řádu podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho oznámení. Odvolání se podle § 86 odst. 1 správního řádu podává u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal, tj. u Městského úřadu Trutnov, Odboru výstavby.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Možnost a výše sankcí se posuzuje podle § 178 až § 183 stavebního zákona.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Osobně na Městském úřadu v Trutnově, Odboru výstavby, oddělení územního řízení a stavebního řádu, Slovanské náměstí 165, Trutnov - 4. NP u referentů územního řízení a stavebního řádu - úřední dny pondělí a středa od 08:00 do 17:00.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Žádost o vydání kolaudačního souhlasu.
28. Popis byl naposledy aktualizován
22. 02. 2019
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito