Žádost o povolení k předčasnému užívání stavby.

Zobrazení: základní, rozšířené, úplné

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost o povolení k předčasnému užívání stavby.

4. Základní informace k životní situaci

Stavební úřad může na žádost stavebníka vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby, neohrozí to bezpečnost a zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Stavebník.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Stavební úřad může na žádost stavebníka vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby, neohrozí to bezpečnost a zdraví osob nebo zvířat anebo životní prostředí. U stavby prováděné dodavatelsky stavebník k žádosti připojí dohodu se zhotovitelem stavby, obsahující jeho souhlas, popřípadě sjednané podmínky předčasného užívání stavby; u ostatních staveb navrhne stavebník podmínky předčasného užívání stavby v žádosti.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Podání žádosti na příslušném formuláři doloženém přílohami poštou nebo na podatelnu Městského úřadu v Trutnově, Slovanské náměstí 165, 54116 Trutnov (včetně příloh), příp. odesláním elektronickou poštou na adresu podatelna@ trutnov.cz (přílohy následně doručit osobně na podatelnu nebo odbor výstavby Městského úřadu v Trutnově, a nejdéle do tří dnů je nutné své podání podepsat na odboru výstavby Městského úřadu v Trutnově).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Městský úřad Trutnov, Odbor výstavby, oddělení územního řízení a stavebního řádu, Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Trutnov, Odbor výstavby, Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov, u referentů oddělení územního řízení a stavebního řádu, v úřední dny pondělí a středa od 08:00 do 17:00.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Podání žádosti o povolení předčasného užívání stavby včetně příloh uvedených v § 123 stavebního zákona a příloh uvedených v příloze č. 13 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, v platném znění.

Nechá-li se žadatel zastupovat, předloží jeho zástupce plnou moc podle § 33 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, dále jen "správní řád".

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o povolení předčasného užívání stavby na formuláři, jehož obsahové náležitosti stanoví prováděcí právní předpis v příloze č. 13 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, v platném znění. Žádost musí být doložena přílohami uvedenými v části B formuláře.

Tento formulář lze získat na Městském úřadu Trutnov, Odboru výstavby, Slovanské náměstí 165, Trutnov nebo je možné si jej stáhnout z webových Městského úřadu Trutnov www.trutnov.cz.

 

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za vydání rozhodnutí o povolení předčasného užívání stavby upravuje zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění. Poplatek je možné uhradit v hotovosti v pokladně na Městském úřadu v Trutnově, složenkou nebo bankovním převodem.

 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty se řídí stavebním zákonem a správním řádem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Účastníkem řízení je stavebník, zhotovitel stavby a vlastník stavby.

 

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

-----

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost o vydání povolení k předčasnému užívání stavby s ověřeným elektronickým podpisem lze podat na elektronickou adresu podatelna@trutnov.cz, přílohy následně doložit osobně na podatelnu nebo zaslat poštou.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí je možné podle § 83 správního řádu podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho oznámení. Odvolání se podle § 86 odst. 1 správního řádu podává u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal, tj. u Městského úřadu Trutnov, Odboru výstavby.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Možnost a výše sankcí se posuzuje podle § 178 až § 183 stavebního zákona. 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Osobně na Městském úřadu v Trutnově, Odboru výstavby, oddělení územního řízení a stavebního řádu, Slovanské náměstí 165, Trutnov - 4. NP u referentů územního řízení a stavebního řádu - úřední dny pondělí a středa od 08:00 do 17:00.

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Žádost o vydání kolaudačního souhlasu.

28. Popis byl naposledy aktualizován

22. 02. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Na neurčito

banner-trutnov.gif banner-formulare.gifzpravy.jpg

 

banner-app-f.jpg