§25 odst. 6 písm. c) bod 2. Zvláštní užívání komunikace – umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů, nebudou-li bezprostředně odstraněny

Zobrazení: základní, rozšířené, úplné

3. Pojmenování (název) životní situace

§25 odst. 6 písm. c) bod 2. Zvláštní užívání komunikace – umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů, nebudou-li bezprostředně odstraněny

4. Základní informace k životní situaci

Jedná se o povolení umístění, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny.

 

 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žadatelem je právnická osoba nebo její oprávněný zástupce nebo fyzická osoba způsobilá k právním úkonům.

 

 

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

 

  • předchozí souhlas vlastníka dotčené komunikace
  • souhlas příslušného orgánu Policie ČR (dopravní inspektorát Trutnov) - v případě, že může dojít k ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu na komunikaci

 

 

 

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Podáním žádosti (pro urychlení řízení je možné doložit k žádosti souhlas vlastníka)

 

8. Na které instituci životní situaci řešit

Ministerstvo dopravy - u dálnic a rychlostních komunikací

 

Nábřeží L. Svobody 12, Praha 1

 

Tel: 972 211 111 (225 131 111)

 

E-mail: posta@mdcr.cz

 


 

Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Královéhradeckého kraje - u silnic I. třídy

 

Regiocentrum Nový pivovar
Pivovarské náměstí 1245
500 03 Hradec Králové

 

E-mail :  posta@kr-kralovehradecky.cz

 


 

Městský úřad Trutnov - u silnic II., III. třídy a místních komunikací

 

Slovanské náměstí 165

 

541 16 Trutnov

 

Po a St :   8.00 - 17.00

 

Út a Čt :    8.00 - 15.00

 

Pá :           8.00 - 14.30

 

Tel.: +420 499 803 291 Fax: +420 499 803 103

 

E-mail: jadudova@trutnov.cz      podatelna@trutnov.cz

 

URL: https://www.trutnov.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Trutnov, Slovanské nám. 165, odbor výstavby, oddělení silničního hospodářství a dopravy - kancelář dveře číslo 402

 

Úřední hodiny.

 

Po a St :   8.00 - 17.00

 

Út a Čt :    8.00 - 15.00

 

Pá:            8.00 - 14.30

 

 

 

 

 

 

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Vyplněnou žádost, situační snímek se zakreslením místa zásahu. Pro urychlení vyřízení žádosti je možné žádost doplnit o souhlas vlastníka.

 

 

 

 

 

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopis formuláře žádosti lze získat v kanceláři č. 402 Městského úřadu Trutnov, odboru dopravy, oddělení silničního hospodářství a dopravy nebo na internetové adrese www.trutnov.cz/mestsky-urad/silnicni-spravni-urad

 

 

 

 

 

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

 

Správní poplatek činí při zvláštním užívání trvajícím do 10 dnů včetně 100 Kč, do 6 měsíců včetně 500 Kč a nad 6 měsíců 1000 Kč. Správní poplatek je nutné uhradit před vydáním rozhodnutí a to buď hotově v pokladně Městského úřadu Trutnov, bankovním převodem nebo poštovní poukázkou.

 

 

 

 

 

 

 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

 

Lhůta pro vyřízení je 30 dnů, při zvlášť složitých případech 60 dnů.

 

 

 

 

 

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

 

  • dopravní inspektorát Policie ČR Trutnov - v případě, že může zvláštní užívání omezit bezpečnost nebo plynulost provozu na komunikaci
  • vlastník komunikace

 

 

 

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Součinnost v případě potřeby upřesnění údajů žádosti a při projednávání žádosti s účastníky uvedenými v bodě 14.

 

 

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Žádost s ověřeným el. podpisem lze podat na el. adresu podatelna@trutnov.cz, přílohy následně doložit osobně na podatelnu nebo zaslat poštou nebo datovou schránkou 3acbs2c.

 

 

 

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

 

  • zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů

 

  • vyhláška č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů

 

 

 

 

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho oznámení k odboru dopravy a silničního hospodářství, Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, Pivovarské náměstí 1245/2, 500 03 Hradec Králové podáním u zdejšího správního orgánu.

 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Pokuta až do výše 500 000 Kč 

 

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Ministerstva dopravy ČR   https://www.mdcr.cz/cs/

 

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Vydáním rozhodnutí o zvláštním užívání není dotčena povinnost získat další povolení např. pro uzavírku komunikace.

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

15. 10. 2014

29. Datum konce platnosti popisu

Na neurčito

banner-trutnov.gif banner-formulare.gifzpravy.jpg

 

banner-app-f.jpg