Prodej domů, bytů a nebytových prostor mimo Zásady pro prodej
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Prodej domů, bytů a nebytových prostor mimo Zásady pro prodej
4. Základní informace k životní situaci
Prodej nemovitého majetku z vlastnictví města Trutnov.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která je oprávněna dle platných právních předpisů nabývat tento majetek na území České republiky. Z možnosti nabytí majetku jsou vyloučeny osoby, které neplní závazky plynoucí ze smluvních vztahů s městem Trutnov ani jiné závazky vůči městu.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné nebo elektronické žádosti. Písemná žádost je zaevidována a po zajištění potřebných podkladů předložena k projednání v orgánech města (rada města a zastupitelstvo města). Žadatel je o závěrech jednání písemně informován.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti na podatelnu městského úřadu, případně odesláním prostřednictvím pošty na adresu Město Trutnov-odbor majetku města, Slovanské náměstí 165, 541 16 Trutnov.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Město Trutnov - odbor majetku města.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor majetku města:
Blanka Košťálová, č. dveří 408, tel. 499 803 281, kostalova@trutnov.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Vyplněnou žádost s uvedením důvodu žádosti, způsobu využití, kontaktních údajů a uvedením čísla účtu pro možnost vrácení kauce
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádosti se podávají volnou formou (není předepsaný formulář).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Před podáním žádosti je nutné uhradit předepsanou kauci, která je vratná v případě, že prodej nebude uskutečněn ze strany prodávajícího. Za vklad kupních smluv na katastrální úřad kolková známka v příslušné výši (prodej v pokladně městského úřadu nebo na poště). Je nutné uhradit poplatek za ověření podpisu ve výši 30,-Kč za jeden podpis.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Doba vyřízení žádosti je závislá na termínech jednání rady města a zastupitelstva města a zajištění příslušných podkladů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Dodržení smluvních podmínek prodeje.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění
- Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- Zásady č. 1/1996 pro prodej domů, bytů a nebytových prostor z majetku města Trutnova, v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí ČR (katastrální zákon), v platném znění
- Zákon č. 340/2013 Sb. o dani z nabytí nemovitých věcí
- Zákon č. 151/1997 Sb. o oceňování majetku, v platném znění
- Vyhláška č. 441/2013 k provedení zákona o oceňování majetku (oceňovací vyhláška)
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Nejsou. Konečné rozhodnutí o prodeji nemovitostí spadá plně do kompetence zastupitelstva města.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě odstoupení od nabídky ze strany žadatele propadá kauce ve prospěch města.
21. Nejčastější dotazy
22. Další informace
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor majetku města
26. Kontaktní osoba
Blanka Košťálová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
28. Popis byl naposledy aktualizován
04. 01. 2016
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito