Prodej nemovitostí z majetku města
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Prodej nemovitostí z majetku města
4. Základní informace k životní situaci
- příjem žádosti, včetně „Souhlasu se zpracováním osobních a citlivých údajů“
- zajištění stanovisek dotčených odborů
- projednání návrhu na zveřejnění v Radě města
- zveřejnění převodu
- projednání žádosti v orgánech města
- uzavření smluvního vztahu, zajištění návrhu na vklad.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která je oprávněna takto jednat
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti o koupi nemovitého majetku města včetně specifikace svého požadavku (popis nemovitosti - adresa, parcelní číslo, katastrální území, kupní cena), důvod žádosti, popř. další využití nemovitosti.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti na podatelnu Městského úřadu Trutnov, Slovanské náměstí 165, 541 01 Trutnov
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor majetku města, odd. pozemků, Městského úřadu Trutnov
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
viz. bod č. 8
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při podpisu smlouvy občanský neob jiný průkaz totožnosti, organizace IČ a jmenovací dekrety
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o prodej pozemků, je k dispozici na oddělení pozemků, Odbor majetku města, MěÚ Trutnov
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Poplatky spojené s vkladem do katastru nemovitostí - kolek 1.000 Kč, při podpisu smlouvy a dále poplatky jednotlivě řešené ve smlouvě (poplatky za vyhotovení GP, příp. znaleckých posudků), ověření podpisu - 30 Kč.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Projednání v orgánech města 3-6 měsíců
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Osoby dotčené projednáváním prodeje (stavební úřady, subjekty dotčené jinými právy k nemovitosti, apod.).
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Vypracování znaleckých posudků, geometrických plánů, tržních ocenění – nutno posoudit individuálně
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Formuláře na prodej pozemků jsou k dispozici na stránkách www.trutnov.cz a je možné poslat je elektronicky - datovou schránkou, emailem.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník
Zákon č. 256/2013 Sb., Katastrální zákon
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení)
Zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty
18. Jaké jsou související předpisy
viz. bod č. 17
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
O každé fázi projednávání je občan informován, opravný prostředek je možný jen jako změna usnesení odpovědných orgánů města.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Smluvní závazky a povinnosti, plynoucí z uzavřených smluv.
21. Nejčastější dotazy
Nejčastěji jsou řešené dotazy související s cenou pozemků. Ty se liší dle katastrálního území a způsobu využití pozemku.
22. Další informace
Rádi zodpovíme osobně na oddělení pozemků - Odbor majetku města.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
Na internetových stránkách www.trutnov.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor majetku města
26. Kontaktní osoba
Blanka Možíšová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
02. 07. 2013
28. Popis byl naposledy aktualizován
12. 02. 2014
29. Datum konce platnosti popisu
14. 08. 2021