Nepřiznivé sociální situace
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
1. Identifikační číslo
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Nepřiznivé sociální situace
4. Základní informace k životní situaci
Nepříznivá sociální situace - nezaměstnanost, snížení příjmu, zadlužení, zdravotní postižení, dlouhodobá nemoc, ztráta bydlení, osamělost, sociální vyloučení, neuspokojivé životní podmínky, domácí násilí apod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Bez omezení.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Nepříznivá sociální situace může vzniknout převážně v důsledku ztráty zaměstnání, nízkého příjmu, závislostí např. na návykových látkách, zdravotního postižení, nemoci apod. Zvláštní podmínky nejsou stanoveny.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Osobní návštěva u sociálního pracovníka, popřípadě telefonicky či e-mailem sjednaná návštěva sociálního pracovníka v místě bydliště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, Slovanské nám. 165, 541 16 Trutnov.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Mgr. Junková Petra, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 143, e-mail: junkova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 128
Bc. Tomešová Olga, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 141, e-mail: tomesova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122
Bc. Jetmarová Jitka, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 147, e-mail: jetmarova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122
Pondělí, středa 8.00 – 17.00
Úterý, čtvrtek 8.00 – 15.00
Pátek 8.00 – 14.30
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz, není však nezbytně nutnou podmínkou. Ostatní se odvíjí dle konkrétní situace.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádný formulář není k dispozici.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Sociální pracovník pracuje dle situace a možností s klientem okamžitě, popřípadě si domlouvá termíny dalších schůzek na základě dohody.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
---
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
---
16. Elektronická služba, kterou lze využít
---
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Práce sociálního pracovníka obce je vymezena:
- zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů,
- zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, o vyhláškou č. 389/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi,
- vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy
---
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
---
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
---
21. Nejčastější dotazy
---
22. Další informace
---
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
---
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví
26. Kontaktní osoba
Bc. Helena Kubíčková
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01. 01. 2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
17. 01. 2019
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Bez dalšího upřesnění a poznámek.