Nepřiznivé sociální situace

Zobrazení: základní, rozšířené, úplné

3. Pojmenování (název) životní situace

Nepřiznivé sociální situace

4. Základní informace k životní situaci

Nepříznivá sociální situace - nezaměstnanost, snížení příjmu, zadlužení, zdravotní postižení, dlouhodobá nemoc, ztráta bydlení, osamělost, sociální vyloučení, neuspokojivé životní podmínky, domácí násilí apod. 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Bez omezení. 

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Nepříznivá sociální situace může vzniknout převážně v důsledku ztráty zaměstnání, nízkého příjmu, závislostí např. na návykových látkách, zdravotního postižení, nemoci apod. Zvláštní podmínky nejsou stanoveny.  

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Osobní návštěva u sociálního pracovníka, popřípadě telefonicky či e-mailem sjednaná návštěva sociálního pracovníka v místě bydliště.  

8. Na které instituci životní situaci řešit

Městský úřad Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, Slovanské nám. 165, 541 16  Trutnov.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Mgr. Junková Petra, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 143, e-mail: junkova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 128

Bc. Tomešová Olga, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 141, e-mail: tomesova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122

Bc. Jetmarová Jitka, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 147, e-mail: jetmarova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122

 

Pondělí, středa    8.00 – 17.00

Úterý, čtvrtek     8.00 – 15.00

Pátek                 8.00 – 14.30   

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz, není však nezbytně nutnou podmínkou. Ostatní se odvíjí dle konkrétní situace.  

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádný formulář není k dispozici. 

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. 

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Sociální pracovník pracuje dle situace a možností s klientem okamžitě, popřípadě si domlouvá termíny dalších schůzek na základě dohody. 

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

---

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

---

16. Elektronická služba, kterou lze využít

---

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Práce sociálního pracovníka obce je vymezena:

- zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů,

- zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, o vyhláškou č. 389/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi,

- vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

---

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

---

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

---

28. Popis byl naposledy aktualizován

17. 01. 2019

29. Datum konce platnosti popisu

Na neurčito

banner-trutnov.gif banner-formulare.gifzpravy.jpg

 

banner-app-f.jpg