Nepřiznivé sociální situace
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
3. Pojmenování (název) životní situace
Nepřiznivé sociální situace
4. Základní informace k životní situaci
Nepříznivá sociální situace - nezaměstnanost, snížení příjmu, zadlužení, zdravotní postižení, dlouhodobá nemoc, ztráta bydlení, osamělost, sociální vyloučení, neuspokojivé životní podmínky, domácí násilí apod.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Bez omezení.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Nepříznivá sociální situace může vzniknout převážně v důsledku ztráty zaměstnání, nízkého příjmu, závislostí např. na návykových látkách, zdravotního postižení, nemoci apod. Zvláštní podmínky nejsou stanoveny.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Osobní návštěva u sociálního pracovníka, popřípadě telefonicky či e-mailem sjednaná návštěva sociálního pracovníka v místě bydliště.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Městský úřad Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, Slovanské nám. 165, 541 16 Trutnov.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Mgr. Junková Petra, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 143, e-mail: junkova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 128
Bc. Tomešová Olga, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 141, e-mail: tomesova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122
Bc. Jetmarová Jitka, sociální pracovnice, MěÚ Trutnov, odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, oddělení sociální péče, školství a zdravotnictví, telefon: 499 803 147, e-mail: jetmarova@trutnov.cz, budova č. I, přízemí – vlevo, kancelář č. 122
Pondělí, středa 8.00 – 17.00
Úterý, čtvrtek 8.00 – 15.00
Pátek 8.00 – 14.30
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz, není však nezbytně nutnou podmínkou. Ostatní se odvíjí dle konkrétní situace.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádný formulář není k dispozici.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Sociální pracovník pracuje dle situace a možností s klientem okamžitě, popřípadě si domlouvá termíny dalších schůzek na základě dohody.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
---
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
---
16. Elektronická služba, kterou lze využít
---
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Práce sociálního pracovníka obce je vymezena:
- zákonem č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů,
- zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, o vyhláškou č. 389/2011 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o pomoci v hmotné nouzi,
- vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
---
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
---
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
---
28. Popis byl naposledy aktualizován
17. 01. 2019
29. Datum konce platnosti popisu
Na neurčito