Ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy Czech POINT
Zobrazení: základní, rozšířené, úplné
3. Pojmenování (název) životní situace
Ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy Czech POINT
4. Základní informace k životní situaci
Městský úřad Trutnov vydává prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy -pracoviště Czech POINT na požádání ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy (dále jen "ISVS"), a to ve smyslu ustanovení § 9 zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Ověřeným výstupem se rozumí listina, která vznikla úplným převodem výpisu z ISVS z elektronické do listinné podoby. Taková listina vydaná Městským úřadem Trutnov je veřejnou listinou.
Městský úřad Trutnov vydává ověřené výstupy z níže uvedených evidencí ISVS (elektronicky vedených evidencí, rejstříků, seznamů):
1) výpisy z Katastru nemovitostí (veřejná evidence)
2) výpisy z Rejstříku živnostenského podnikání (veřejná část) (veřejná evidence)
3) výpisy z Obchodního rejstříku (veřejná evidence)
4) výpisy z Rejstříku trestů (neveřejná evidence)
od 1. 1. 2009
5) výpisy bodového hodnocení řidiče (neveřejná evidence)
6) výpisy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů (veřejná evidence)
7) výpisy z Registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH (Informačního systému odpadového hospodářství - neveřejná evidence)
8) výpisy z Insolvenčního rejstříku (veřejná evidence)
od 1. 7. 2009 - agendy informačního systému datových schránek (ISDS)
9) žádosti o zřízení datové schránky
10) oznámení o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových
11) autorizovaná konverze na žádost z listinné do elektronické podoby dokumentu
12) autorizovaná konverze na žádost z elektronické do listinné podoby dokumentu
od 1. 1. 2010 - další úkony v rámci agendy ISDS:
- žádost, aby datová schránka plnila funkci OVM
- žádost, aby datová schránka neplnila funkci OVM
- žádost o povolení PO/PFO/FO dodávání dokumentů od datové schránky PO/PFO/FO
- žádost o zrušení PO/PFO/FO dodávání dokumentů od datové schránky PO/PFO/FO
- oznámení o zneplatnění přístupových údajů statutárním orgánům nebo vedoucím OVM
- oznámení o přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky
- oznámení o zneplatnění přístupových údajů pověřené osoby (zrušení osoby)
- žádost o znepřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost
- žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost
- vyřízení reklamace obdržení přístupových údajů a vydání nových
ad 4) Evidence Rejstříku trestů je neveřejnou evidencí.
Vydat ověřený výpis z této evidence lze pouze osobě, které se výpis týká. Totožnost žádající osoby se ověřuje na základě předloženého dokladu totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní doklad). Výpis z Rejstříku trestů je možné vydat i zmocněnci, který žádá o výpis na základě plné moci jemu udělené další osobou. Vzor plné moci naleznete na adrese: https://www.czechpoint.cz/web/docs/080215-Plna_moc_c.pdf. V případě, že v plné moci nejsou uvedeny všechny potřebné údaje, musí zmocněnec tyto údaje doložit pro ověření údajů v žádosti jiným dokladem. Nedoloží-li zmocněnec všechny potřebné údaje k ověření, je to důvodem k odmítnutí žádosti.
ad 5) Výpisy bodového hodnocení osoby
Dne 1. ledna 2009 nabyla účinnosti novela zákona č. 361/2000 Sb. (zákon o silničním provozu). Na základě této novely lze zažádat o Výpis bodového hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů prostřednictvím kontaktního místa Czech POINT. O výpis může požádat osoba, které se výpis týká. Totožnost žadatele se ověřuje na základě předloženého dokladu totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní doklad). Žadatel musí mít platný doklad totožnosti. Výpis bodového hodnocení osoby lze vydat i zmocněnci, a to na základě plné moci, která musí být úředně ověřena. V případě, že nejsou v plné moci uvedeny všechny potřebné údaje, musí zmocněnec tyto údaje doložit pro ověření údajů v žádosti jiným dokladem. Nedoloží-li zmocněnec všechny potřebné údaje k ověření, je to důvodem k odmítnutí žádosti.
ad 6) Výpisy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
Seznam kvalifikovaných dodavatelů vede Ministerstvo pro místní rozvoj pro dodavatele, kteří splnili kvalifikaci podle § 53 (základní kvalifikační předpoklady) a § 54 (profesní kvalifikační předpoklady) zákona o veřejných zakázkách a splnění kvalifikace doložili ministerstvu příslušnými doklady a současně zaplatili správní poplatek. Prostřednictvím kontaktního místa Czech Point je možné zažádat o ověřený výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů pro příslušnou organizaci, a to dle zadaného identifikačního čísla organizace.
ad 7) Registr účastníků provozu modulu autovraků ISOH slouží k plnění ohlašovacích povinností souvisejících s vyhláškou č. 352/2008 Sb., o podrobnostech nakládání s autovraky. Pracoviště Czech POINT umožňuje žadateli vyřídit následující požadavky:
- registraci a vydání přístupových údajů
- změny v přiřazení provozoven uživatelským účtům
- vygenerování jednorázového hesla k existujícímu účtu
ad 8) Výpisy z insolvenčního rejstříku
Jedná se o veřejně přístupný rejstřík, který umožní získat informace o příslušných insolvenčních řízeních a umožní sledování jejich průběhu. Není nutné ověřovat totožnost žadatele. V rejstříku je možné vyhledávat na základě identifikačního čísla organizace nebo podle osobních údajů.
ad 9) Žádost o zřízení datové schránky
Žadatel předkládá doklad totožnosti. Žádost vyplní pracovník pracoviště Czech POINT elektronicky, následně ji vytiskne a předloží žadateli ke kontrole a k vlastnoručnímu podpisu. Datová schránka bude zřízena do 3 dnů, poté obdrží žadatel přístupové údaje poštovní zásilkou do vlastních rukou.
ad 10) Oznámení o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových
V případě ztráty nebo odcizení přístupových údajů do datové schránky může oprávněná osoba k datové schránce požádat o zneplatnění přístupových údajů a vystavení nových. Žadatel předloží doklad totožnosti. Žádost vyplní pracovník pracoviště Czech POINT elektronicky, následně jí vytiskne a předloží žadateli ke kontrole a k vlastnoručnímu podpisu. Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde dojde k vygenerování nových přístupových údajů.
ad 11) Autorizovaná konverze na žádost z listinné do elektronické podoby dokumentu
Žadatel přinese listinu, kterou chce konvertovat. Pracovník pracoviště Czech POINT prověří ve smyslu § 24 odst. 5 zákona č. 300/2008 Sb., zda je možné autorizovanou konverzi příslušného dokumentu provést (musí se např. jednat o originál, popř. ověřenou kopii dokumentu apod.) Výstup je dle volby žadatele předáván na CD/DVD (úhrada nosiče je součástí správního poplatku stanoveného zákonem pro tento úkon) nebo je zaslán do tzv. "Úschovny", tedy úložiště konvertovaných dokumentů, kde si jej žadatel vyzvedne nejpozději do 3 kalendářních dnů od podání žádosti.
ad 12) Autorizovaná konverze na žádost z elektronické do listinné podoby dokumentu
Elektronický dokument, který chce žadatel konvertovat, je možné přinést buď na CD/DVD nebo poslat z datové schránky žadatele do "Úschovny" (datového úložiště). V tomto případě s sebou žadatel přinese potvrzení o vložení dokumentu do datového úložiště pro potřeby konverze, které obsahuje jeho jednoznačnou identifikaci. Vstupní elektronický dokument musí být ve formátu PDF minimální verze 1,3 a vyšší. Pracovník pracoviště Czech POINT před provedením autorizované koverze prověří náležitosti stanovené v § 24 odst. 1 zákona č. 300/2008 Sb. a připojí k výstupu ověřovací doložku.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Nejsou zákonem stanoveny.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou požadovány.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
O výpisy žádá ověřující pracoviště elektronicky přes vlastní administrátorský přístup k centrále Czech POINT.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní sitauce) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Viz. databáze Portálu veřejné správy.
28. Popis byl naposledy aktualizován
25. 06. 2015
29. Datum konce platnosti popisu
31. 12. 2025